available books...

Shelfari: Book reviews on your book blog

Friday, October 29, 2010

bicara hati

author: damya hanna
publisher: alaf 21
harga: rm19.90, my price: rm15
sinopsis:
                 DALAM satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, Tengku Syahrandan Zahlia bertemu. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkancadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda, seorang wanitayang tidak pernah dicintai.Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untukmemperisterikan Zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan Linda.Zahlia terkejut dengan permintaan Tengku Syahran.
                Tengku Syahran tidakdikenali dan tidak mungkin Zahlia boleh jatuh cinta dengan pemuda itu.Zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu. Pelbagai cara dilakukan olehTengku Syahran untuk memenangi hati Zahlia. Akhirnya Zahlia akur tetapidengan syarat, iaitu hak-hak peribadi Zahlia tidak akan diganggu.Setelah diijabkabul, Tengku Syahran mula berubah. Egonya terlalu tinggi dandia tidak mengikut penjanjian yang telah ditetapkan. Zahlia rasa tertipu.
                TengkuSyahran telah mungkir janji. Kini timbul pelbagai konflik dalam rumah tangganya.Benarkah hakikat bahawa perkahwinan yang berdasarkan kontrak tidak dapatmengundang rasa cinta, kasih, sayang dan kerinduan? Bicara Hati sebuahkisah yang dapat mengungkap segala rahsia.